Wat is direct mail?

Wat is direct mail? De kracht van persoonlijke marketing via post

Op de vraag ”wat is direct mail?” antwoorden wij: direct mailing is een bewezen en effectieve marketingstrategie waarbij bedrijven hun boodschap direct via de post naar potentiële of bestaande klanten sturen. Door het gebruik van gepersonaliseerde brieven, folders of kaarten vergroot je de kans dat jouw communicatie opvalt en een blijvende indruk maakt. Bij DMidee zijn we gespecialiseerd in direct mail, van het printen en drukken van hoogwaardige materialen tot het sealen en couverteren voor een perfect afgewerkte verzending.

Direct mail is geschikt voor

Post met je naam erop

Met een direct mail stuur je een persoonlijk bericht aan je klanten. Dit zorgt voor een extra sterke relatie tussen jou en je klant.

Gerichte marketing

Target specifieke segmenten van je klantenbestand voor veel reacties en een hoog conversieratio.

Zichtbaarheid

Stuur je klanten regelmatig iets met de post. Zo houd je je merk top-of-mind. Creatieve direct mailings laten een blijvende indruk achter.

Promotie-campagnes

Gebruik samples en verleid je klanten om een nieuwe aankoop te doen of je winkel bezoeken.

Relatieopbouw

Met direct mail bouw je aan klantrelaties en klantloyaliteit. Uit waardering naar je klant en geef exclusieve beloningen of kortingen.

Meten is weten

Direct mailings zijn super goed meetbaar. Analyseer en evalueer op basis van effectiviteit: houd alles bij met gepersonaliseerde URL’s, QR-codes, couponcodes of telefoonnummers. Zo weet je precies wat werkt.

Bulkmail

Zeer gericht een grote, specifieke doelgroep bereiken? Met direct mail weet je precies wie je bereikt. Essentieel bij informatieve campagnes, of als je deelnemers zoekt voor enquêtes of onderzoeken.

Wat is direct mailing en waarom werkt het?

Veel bedrijven vragen zich af: wat is direct mailing en waarom zou ik hierin investeren? Direct mailing is een vorm van marketing waarbij fysieke post wordt ingezet om klanten te informeren, inspireren of aan te zetten tot actie. Deze aanpak werkt nog steeds heel goed, juist omdat fysieke post meer persoonlijke aandacht krijgt dan digitale reclame. Voor direct mailing in marketing is segmentatie cruciaal: door gerichte campagnes te versturen naar een specifieke doelgroep vergroot je de respons en versterk je klantloyaliteit.

Direct mail verzenden: B2B en B2C

Direct mailing is niet alleen effectief in B2C-campagnes, maar ook in de zakelijke markt. Voor B2B-bedrijven biedt deze aanpak unieke kansen om op een persoonlijke manier contact te leggen met besluitvormers. Denk bijvoorbeeld aan een direct mail voorbeeld met een handgeschreven boodschap of creatieve verpakking die nieuwsgierigheid opwekt. Bij DMidee begeleiden wij bedrijven bij het ontwikkelen van inspirerende direct mail-campagnes die écht opvallen.

Wat zijn de kosten van direct mailing?

Een veelgestelde vraag is: Wat zijn de direct mailing kosten? De kosten zijn afhankelijk van factoren zoals oplage, formaat, printkwaliteit en personalisatie. Dankzij onze expertise van 10+ jaar kunnen wij direct mail verzenden op een zeer kostenefficiënte manier, zonder concessies te doen aan kwaliteit. DMidee is dé partner voor bedrijven die willen uitblinken in hun direct mail campagnes. Benieuwd hoe wij jouw campagne tot een succes kunnen maken? Vul het contactformulier hieronder in en laat je adviseren.

Meer informatie?

Ontvang vrijblijvend informatie.